Zadie Smith’in White Teeth Eserindeki Küresel Akışlar ve Yerel Sesler
DOI:
https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.222Anahtar Kelimeler:
yerel sesler, edebiyatta görsel-işitsel yerellik, görsel-işitsel doku, çokkültürlülükÖzet
Bu çalışma, Doreen Massey'nin Küresel Bir Yer Duygusu ve Güç Coğrafyaları kavramlarının Zadie Smith'in White Teeth romanına nasıl uygulanabileceğini inceleyerek, çokkültürlü Londra'da yerelliğin dinamik inşasını analiz etmeyi amaçlamaktadır. Farklı etnik, kültürel ve nesiller arası kesişen yaşamları tasvir eden Smith'in romanı, Londra'yı küresel göç, tarih ve güç akışlarıyla şekillenen akışkan ve tartışmalı bir mekân olarak sunmaktadır. Çalışma, kentin görsel-işitsel dokularını—kentsel manzaralar, sesler ve kültürel simgeler—roman formuna nasıl aktardığını incelemektedir. Massey'nin kavramları, eserdeki yerelliğin sabit veya nostaljik değil, hareketlilik, etkileşim ve çatışma alanı olarak anlaşılmasını sağlar. Bu yaklaşım, Smith'in Kuzey Londra tasvirinin küreselleşmenin karmaşıklıklarını nasıl yakaladığını ve mekânın edebi temsilini nasıl yeniden tanımladığını vurgulamaktadır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2025 Duygu Koroncu Özbilen

Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'ne yayımlanması için değerlendirilmek üzere gönderilen makaleler, daha önce herhangi bir ortamda yayınlanmamış veya herhangi bir yayın ortamına yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanılmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.