Kimlik Durumu: Karışık! Netflix Türkiye, Küreyerelleşme ve Reklam

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.221

Anahtar Kelimeler:

Netflix, küreyerelleşme, yerellik, reklam, Türkiye

Özet

Bu makale Netflix Türkiye’nin yerel reklam kampanyalarına odaklanarak Netflix tarafından kullanılan yerelleştirme stratejilerini incelemektedir. Netflix Türkiye ile ilişkili yanmetinlerin analizi yoluyla, Netflix'in yerel reklamlarının küresel, yerel ve ulusal bağlamların kesişiminde gezinirken küyerelleşme ilkelerini etkili bir şekilde kullandığını ortaya koymaktadır. Netflix, reklam çalışmalarındaki stratejik uyarlamaları yerelliğin yeniden üretilmesine ve Netflix markasının küreyerel kimliğinin yeniden keşfedilmesine önemli ölçüde katkıda bulunmaktadır. Netflix Türkiye tarafından üretilen çevrimiçi reklamların analizi, küresel bir şirketin pazar payını genişletmek ve yayıncılık hizmeti sektöründe ekonomik bir avantaj elde etmek için küyerelleşmeden nasıl yararlandığına dair önemli bilgiler sunmaktadır.

Yayınlanmış

21.07.2025

Nasıl Atıf Yapılır

Kaptan, Y. (2025). Kimlik Durumu: Karışık! Netflix Türkiye, Küreyerelleşme ve Reklam. REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 371–386. https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.221

Sayı

Bölüm

Makaleler