Kimlik Durumu: Karışık! Netflix Türkiye, Küreyerelleşme ve Reklam
DOI:
https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.221Anahtar Kelimeler:
Netflix, küreyerelleşme, yerellik, reklam, TürkiyeÖzet
Bu makale Netflix Türkiye’nin yerel reklam kampanyalarına odaklanarak Netflix tarafından kullanılan yerelleştirme stratejilerini incelemektedir. Netflix Türkiye ile ilişkili yanmetinlerin analizi yoluyla, Netflix'in yerel reklamlarının küresel, yerel ve ulusal bağlamların kesişiminde gezinirken küyerelleşme ilkelerini etkili bir şekilde kullandığını ortaya koymaktadır. Netflix, reklam çalışmalarındaki stratejik uyarlamaları yerelliğin yeniden üretilmesine ve Netflix markasının küreyerel kimliğinin yeniden keşfedilmesine önemli ölçüde katkıda bulunmaktadır. Netflix Türkiye tarafından üretilen çevrimiçi reklamların analizi, küresel bir şirketin pazar payını genişletmek ve yayıncılık hizmeti sektöründe ekonomik bir avantaj elde etmek için küyerelleşmeden nasıl yararlandığına dair önemli bilgiler sunmaktadır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2025 Yeşim Kaptan

Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'ne yayımlanması için değerlendirilmek üzere gönderilen makaleler, daha önce herhangi bir ortamda yayınlanmamış veya herhangi bir yayın ortamına yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanılmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.