‘‘Eski rektöre soru sorardım, yenisini görmedim bile’’: Öğrencilerin üniversite yönetimiyle ilişkili kampüs deneyimleri, ODTÜ vakası

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.243

Anahtar Kelimeler:

Kampüs deneyimleri, üniversite yönetimi, kurumsal duyarlılık ve kapsayıcılık, demokratik katılım, akademik fırsat yapısı

Özet

Öğrencilerin bir vatandaş olarak kabul edilmelerinin ilk yıllarında etkileşime girdikleri yerleşik kurumlar olarak üniversiteler, öğrencilerin demokratik katılım, siyasi aktivizm ve kurumsal duyarlılığı gözlemleme deneyimlerinde merkezi bir rol oynamaktadır. Üniversite öğrencilerinin üniversite yönetimiyle, daha somut olarak da rektörle etkileşimi, rektörün üniversite organlarını temsil etme ve üniversite içi ile dışı arasında temas ve iletişim kurma rolü nedeniyle, öğrencilerin kampüste özgürce hareket edebilmeleri ve üniversite adını ve kültürünü benimsemeleri açısından önemlidir. Bu çalışma, öğrencilerin kampüsteki akademik, sosyal ve siyasi katılımlarına ilişkin kampüs deneyimlerini üniversite yönetimiyle ilişkili olarak nasıl değerlendirdiklerini ve Türkiye bağlamında seçilmiş bir rektörle karşılaştırıldığında seçilmemiş bir "kayyum rektör" yönetimi altında onlar için nelerin farklılaştığını incelemektedir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) örneği, Türkiye'de değişen rektör atamalarının tipik bir örneğini oluşturmakta ve bu değişimin 2012-2020 yılları arasında öğrencilerin kampüs deneyimleri üzerindeki etkisini gözlemlemeye olanak sağlamaktadır. 

Yayınlanmış

21.07.2025

Nasıl Atıf Yapılır

Sayar-Aydeniz, E. (2025). ‘‘Eski rektöre soru sorardım, yenisini görmedim bile’’: Öğrencilerin üniversite yönetimiyle ilişkili kampüs deneyimleri, ODTÜ vakası. REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 829–850. https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.243

Sayı

Bölüm

Dosya Dışı