‘‘Eski rektöre soru sorardım, yenisini görmedim bile’’: Öğrencilerin üniversite yönetimiyle ilişkili kampüs deneyimleri, ODTÜ vakası
DOI:
https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.243Anahtar Kelimeler:
Kampüs deneyimleri, üniversite yönetimi, kurumsal duyarlılık ve kapsayıcılık, demokratik katılım, akademik fırsat yapısıÖzet
Öğrencilerin bir vatandaş olarak kabul edilmelerinin ilk yıllarında etkileşime girdikleri yerleşik kurumlar olarak üniversiteler, öğrencilerin demokratik katılım, siyasi aktivizm ve kurumsal duyarlılığı gözlemleme deneyimlerinde merkezi bir rol oynamaktadır. Üniversite öğrencilerinin üniversite yönetimiyle, daha somut olarak da rektörle etkileşimi, rektörün üniversite organlarını temsil etme ve üniversite içi ile dışı arasında temas ve iletişim kurma rolü nedeniyle, öğrencilerin kampüste özgürce hareket edebilmeleri ve üniversite adını ve kültürünü benimsemeleri açısından önemlidir. Bu çalışma, öğrencilerin kampüsteki akademik, sosyal ve siyasi katılımlarına ilişkin kampüs deneyimlerini üniversite yönetimiyle ilişkili olarak nasıl değerlendirdiklerini ve Türkiye bağlamında seçilmiş bir rektörle karşılaştırıldığında seçilmemiş bir "kayyum rektör" yönetimi altında onlar için nelerin farklılaştığını incelemektedir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) örneği, Türkiye'de değişen rektör atamalarının tipik bir örneğini oluşturmakta ve bu değişimin 2012-2020 yılları arasında öğrencilerin kampüs deneyimleri üzerindeki etkisini gözlemlemeye olanak sağlamaktadır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2025 Egesu Sayar-Aydeniz

Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'ne yayımlanması için değerlendirilmek üzere gönderilen makaleler, daha önce herhangi bir ortamda yayınlanmamış veya herhangi bir yayın ortamına yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanılmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.