Gestalt İlkelerinin Mobil Oyun Tercihi Üzerindeki Etkisi: AHP Tabanlı Bir Değerlendirme
DOI:
https://doi.org/10.47613/reflektif.2024.194Anahtar Kelimeler:
Mobil oyunlar, Tasarım, CPI, Gestalt ilkeleri, AHPÖzet
Bu çalışma, mobil oyun reklamcılığında Yükleme Başına Maliyet (CPI) tahminini optimize etmede Gestalt ilkelerinin rolünü araştırmaktadır. Continuity (devamlılık), closure (bütünlük) ve proximity (yakınlık) gibi ilkelere, renk çeşitliliği, geometrik düzen ve metin yerleşimi gibi alt kriterlerle odaklanarak CPI videolarının etkinliğini değerlendirdik. Karar vericiler, önce Analitik Hiyerarşi Süreci’ni (AHP) kullanarak ilkelerin CPI videosunun görsel çekiciliği üzerindeki etkisini değerlendirdi, ardından göreceli ağırlıklar uzman değerlendirmeleriyle birleştirilerek 20 mobil oyuna ait üç alternatif video için fayda dereceleri elde edildi. Sonuçlar, Gestalt ilkeleri ve AHP kombinasyonunun CPI videolarında kullanıcı etkileşimini artırdığını ve gerçek CPI değerleriyle karşılaştırıldığında en etkili videoları yüksek doğrulukla belirlediğini gösterdi. Bu araştırma, mobil uygulama tasarımında Gestalt ilkelerinin rolüne katkı sağlamakta ve mobil oyun endüstrisinde CPI videolarının tasarımını değerlendirme ve geliştirme için sistematik bir yaklaşım sunmaktadır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Başak Çakmak, Aslı Çekmiş
Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'ne yayımlanması için değerlendirilmek üzere gönderilen makaleler, daha önce herhangi bir ortamda yayınlanmamış veya herhangi bir yayın ortamına yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanılmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.