Temiz Olanın Sınırları: Popüler Kültürde Simge-Nesne Olarak Ev Terlikleri

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.227

Anahtar Kelimeler:

Popüler kültür, ev terlikleri, tasarım kültürü, kültürel gösterge, hijyen

Özet

Bu çalışma, kir, temizlik ve hijyen kavramlarının kültürel bağlamdaki inşa biçimlerini ve bu kavramların ev içi mekân düzenine etkilerini incelemektedir. Ev terliği kullanımı, dış dünyanın kirini evin mahrem alanının dışında tutma işleviyle, sadece hijyen değil aynı zamanda sembolik sınırlar da oluşturur. Tuvalet, balkon gibi farklı alanlara özel terliklerin kullanımı, evin içindeki mekânsal ayrışmayı ve hijyenin simgesel düzenini yansıtır. Popüler kültür ürünleri, bu pratiklerin analiz edilmesinde önemli bir kaynak olarak öne çıkar. Endüstriyel yöntemlerle üretilen bir tasarım nesnesi olan ev terliklerinin kültürel anlamlarını incelemek tasarım kültürü açısından da potansiyel arz eder. Gülse Birsel’in Yalan Dünya ve Jet Sosyete dizileri, ev terliğini kültürel bir gösterge nesnesi olarak sahneye taşıyarak, toplumsal sınıflar ve hijyen anlayışları arasındaki farkları mizahi bir dille tartışmaya açmaktadır.

İndir

Yayınlanmış

21.07.2025

Nasıl Atıf Yapılır

Nasır, E. B. (2025). Temiz Olanın Sınırları: Popüler Kültürde Simge-Nesne Olarak Ev Terlikleri. REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 459–477. https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.227

Sayı

Bölüm

Makaleler