Afet Döneminde Eğitim: 6 Şubat Depremlerinin Ardından ERG’nin Deneyimleri ve Önerileri
DOI:
https://doi.org/10.47613/reflektif.2023.111Anahtar Kelimeler:
çoklu krizler ve acil durumlar, izleme, eğitim politikası, çocuk koruma, hazırlık, riskleri azaltma ve önlemeÖzet
Afetler sonucunda çocukların eğitime erişimi kısıtlanıyor, eğitim hizmetlerinin niteliği zarar görüyor, eğitim çalışanlarının risk altındaki çocukları destekleme olanakları azalıyor. Eğitime afet yönetimi döngüsünün her aşamasında önemli roller düşüyor. 6 Şubat 2023 depremleri sonrasında yürüttüğü çalışmalarda Eğitim Reformu Girişimi (ERG), depremlerin eğitime etkileri ile devreye sokulan eğitim politika ve uygulamalarını izlemenin yanı sıra sivil alanda dayanışmayı ve ortak izleme çalışmalarını desteklemeyi amaçlıyor. Bu çalışmalarda, eğitimin afet sonrasında toparlanma sürecinde oynayabileceği rollerle birlikte eğitimin olası gelecek afetlerin önlenmesinde ve/ya etkilerinin azaltılmasında üstlenmesi gereken roller de dikkate alınıyor. Depremler sonrasındaki müdahalelerin, depremler öncesinde de var olan kronikleşmiş sorunları ve kırılgan grupların ihtiyaçlarını dikkate alması gerektiği vurgulanıyor. Ayrıca, eğitim hizmetlerinin de önemli bir bileşeni olduğu çocuk koruma sisteminin güçlendirilmesine duyulan ihtiyacın altı çiziliyor.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Işık Tüzün
Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'ne yayımlanması için değerlendirilmek üzere gönderilen makaleler, daha önce herhangi bir ortamda yayınlanmamış veya herhangi bir yayın ortamına yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanılmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.