İki Şafak Arasında Etik ve Ahlak: Selman Nacar’la Filmlerindeki İkilemlere Dair Söyleşi
DOI:
https://doi.org/10.47613/reflektif.2022.62Özet
Bu söyleşinin amacı Selman Nacar’la ilk kısa filmi Kuyu (2015) ile ilk uzun metraj filmi İki Şafak Arasında (2021) üzerinden bugüne kadarki yönetmenlik pratiğini konuşmak ve Nacar’ın ilgi odağını oluşturan gündelik hayatta etik ve ahlak arasındaki ikilemlere dair gözlemlerini paylaşmaktır. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde hukuk ve sinema alanlarındaki eğitimini tamamladıktan sonra Columbia Üniversitesi’nden yüksek lisans derecesi alan Nacar konularını seçme biçiminden hikayeyi oluşturma sürecine ve kamera kullanımından festival yolculuğuna filmlerine dair tecrübelerini anlatırken hem karakterleri hem de kendisi açısından neyin iyi, doğru, değerli, hakkaniyetli, adil ve meşru olduğuna dair Feride Çiçekoğlu’nun sorduğu soruları yeni sorularla derinleştirmeyi seçiyor. İkilemlerin ve karar vermekte zorlanmanın farklı kültürleri anlama çabasıyla ilişkisi, empati, taviz, feragat gibi kavramlar üzerinden ilerleyen sohbet Nacar’ın meselelere yaklaşımı ile bir sonraki projesi olan Tereddüt Çizgisi arasında bağ kuruyor.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Selman Nacar, Feride Çiçekoğlu
Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'ne yayımlanması için değerlendirilmek üzere gönderilen makaleler, daha önce herhangi bir ortamda yayınlanmamış veya herhangi bir yayın ortamına yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanılmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.