The Duke (2020): Yerel Çerçeveleme, Küresel Ağ Kurma

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.220

Anahtar Kelimeler:

yerelleşme, gündelik hayat, mizah, Kuzey İngilizlilik, taktik

Özet

Bu makale Goya’nın Wellington Dükü tablosunun çalınması hikayesini Newcastle’da yerel olarak çerçevelenen ağ bağlantılı bir anlatı olarak analiz etmektedir. Filmin Kuzey’i ve Kuzey İngilizliği (mizah kullanarak) nasıl temsil ettiğini ve mizah ve hiciv yoluyla Kuzeyli stereotipini nasıl yapıbozuma uğrattığını açıklamaktadır. Kuzey’in filmin sanatsal, felsefi ve etiko-politik sorunsalını (gündelik hayat sistemlerin kıskacından nasıl kurtulabilir?) ifade ettiği bir coğrafi ve kültürel bir alan olarak nasıl inşa edildiğini sorgulamaktadır. Makale bu soruyu Michelle De Certeau’nun taktik ve strateji teorisiyle ilişkilendirerek tartışmaktadır.

Yayınlanmış

21.07.2025

Nasıl Atıf Yapılır

Thwaites Diken, E. Çiğdem. (2025). The Duke (2020): Yerel Çerçeveleme, Küresel Ağ Kurma. REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 359–370. https://doi.org/10.47613/reflektif.2025.220

Sayı

Bölüm

Makaleler