Leydi Godiva Üzerine Bir Analiz: Mitten Markaya
DOI:
https://doi.org/10.47613/reflektif.2022.76Anahtar Kelimeler:
Godiva, mit, marka, Berger, Levi-StraussÖzet
Bu makale, Leydi Godiva miti üzerine feminist ve kültürel bir okuma sunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, mitin Levi Strauss’un yapısal antropolojik kuramı çerçevesinde bir okuması yapılmış, hikayedeki bazı öğeler Berger’ın görme biçimleri kuramıyla incelenmiş ve mitin bir marka ismine dönüşüm süreci değerlendirilmiştir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Melisa Yılmaz
Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'ne yayımlanması için değerlendirilmek üzere gönderilen makaleler, daha önce herhangi bir ortamda yayınlanmamış veya herhangi bir yayın ortamına yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanılmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
REFLEKTİF Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.